vineri, iunie 28, 2019

Agni

când două flăcări se întâlnesc 
creează un foc 
de care are grijă 
lemnul 
să ardă, 
să îi dea forme 
după cum bate vântul...
am mai pus paie 
am întețit flacăra 
dar am turnat și apă 
când ne era frică 
de flacăra 
ajunsă 
mare 
dar niciodată... 
matură destul 
niciodată... 
jucăușă destul
și apoi ne-am spus 
că este doar un foc 
care dansează 
în bătaia vantului
și stăm lângă el 
să îi mai punem paie 
să îl mai stropim cu apă...
ne ține de cald 
ne luminează serile 
și dacă nu stăm de veghe, 
unul câte unul 
flacăra 
se va stinge.
dormi acum... 
voi sta eu primul. 
am găsit deja paiele 
cele mai uscate. 
am să le pun pe rând 
unul câte unul 
pentru a mai face 
puțină cenușă...
când are să fie destulă 
ne vom picta frunțile 
cu limbajul renașterii, 
cu semnul soarelui 
cu simbolul infinitului 
în gri

Niciun comentariu: