duminică, septembrie 16, 2007

...s'a rupt panza lu' spaidarmen...

s'au dus vremurile cu eroi... vremurile de cavaleri si ii vedem acum doar trecand in viteza pe langa o imagine.. a ceea ce candva era un ideal pentru care multi isi sacrificau tot... traim intens? traim in graba? chiar nu avem timp sa ne bucuram de placerile simple?... atat efort pentru a avea putin confort... atata sarguinta pentru putina liniste domestica... vedem eroii de alta data doar prin filme sau carti, benzi sau desene animate si nu retinem decat ca au batut in lupta sute de inamici, cat de bine manuiau sabia sau cat de tare arata atunci cand arunca in aer douazeci de masini...

Nu mai avem timp sa cercetam idealurile lor sau framantarile.. ce i'a determinat sa faca lucrul maret pe care l'au facut... privim acum doar eroii comerciali, al caror motiv de a face ceva care implica foc, explozii si impuscaturi.. este razbunarea... nimic profund, nimic prea greu de digerat... nu de alta.. dar nu avem timp sa ne gandim prea mult.. preferam doar "actiunea"... ideea.. putin conteaza atunci cand pe sticla apar doi sani voluptuosi si cateva miscari de lupta... putin ne pasa de idee... vedem doar actiunea.. nu mai avem eroi si nici idealuri... printre visele oamenilor.. nu se mai numara visele de alta data... ne multumim cu o casa, o masina.. si o familie care sa ne suporte la batranete... sigur.. pentru familia mea.. la batranete eu voi fi eroul lor.. pentru ca am reusit sa trec de toate luptele cu mine insami si ceilalti pentru a'i aduce acolo unde vor fi... si totusi.. este indeajuns?

Nu mai avem nevoie de eroi.. avem nevoie de victime... privim in jos tot timpul si de aceea vedem intotdeauna mizeria.. poate daca am privi spre stele.. am spera in ceva mai bun.. si increderea asta in noi ne'ar ajuta sa fim mai sus...

Viata e simpla! Noi ne'o complicam...

Un comentariu:

Anonim spunea...

aici am ramas cu lectura...tin minte ca la momentul citirii, am vrut sa las un comment, insa pe atunci era ceva extrem de pesimist...legat de afirmatia ca tu vei fi eroul familiei tale...:) nu stiu cata dreptate ai, singura care iti poate confirma/infirma este viata...insa traiesti-o fara gandul de a devenii eroul altcuiva, decat al tau insuti!